10 מבחני A/B TEST שאפשר להריץ באתר כבר עכשיו - SmartFish סמארטפיש דיגיטל בניית אתרים וקידום מכוון המרות

10 מבחני A/B TEST שאפשר להריץ בקלות באתר

אנחנו יודעות שאכילה בריאה מיטיבה איתנו ועדיין אנחנו מוצאות את עצמנו נמרחות על הספה בלילה עם חטיפים (תגידו לנו שזה לא רק אנחנו!). אנחנו גם יודעות וגם אתם יודעים שבחינת התנהגות הלקוחות באתר שלכם בשוטף תיטיב עם כמות ההמרות שלכם ולמרות זאת אנחנו מגלות כמעט אצל כל לקוח חדש שמגיע אלינו שהוא מעולם לא בחן את התנהגות הצרכנים באתר שלו, או כמעט ולא בחן אותה.

למה לבחון התנהגות צרכנית באתר שלכם?

כשהיינו קטנים למדנו שאין הביישן למד. יש משהו שלא ידוע לך? פשוט לשאול. אין לך מושג למה הלקוחות זונחים את עמוד המוצר? זה הזמן לשאול אותם בין אם בצורה ישירה (על זה בפעם אחרת) ובין אם באמצעות נסיונות שונים. נדמה לך שאפשר להפיק יותר המרות מהאתר? זה הזמן לבדוק את העניין.

כדי לעזור לך עם השאלות יצרנו  רשימה של נסיונות ומבדקים שאפשר להתחיל להריץ באתר כבר עכשיו כדי להעלות את כמות המכירות.

מטרת הרשימה היא לספק לך רעיונות לאיי בי טסטינג שאפשר ליישם באתר שלך בפשטות, בלי ידע מיוחד ולהפיק מהם ערך רב ומהיר לטובת הגדלת ההכנסות.

רק תעשו לנו טובה ותתייחסו לכל ניסוי בפני עצמו. אל תריצו את כולם ביחד. לפני שאתם מעלים ניסוי כלשהו דאגו שאתם יודעים איך למדוד את התוצאות שלו ושרשמתם לפניכם מה הם הנתונים הקיימים כדי שתוכלו להשוות אותם לתוצאות שיגיעו אחרי השינוי. הגדירו תקופה ריאלית לטסט. התקופה הריאלית תחושב בין השאר בכמות הטראפיק שאתם מכניסים לאתר. עשרה לקוחות אינם מדגם מייצג.

רשימת טסטים שאפשר להריץ באתר שלכם כבר היום

  1. האתר שלך מרובה תוכן?  זה הזמן לשחק עם הכיתוב בשורת החיפוש; האם היום כתוב שם חפש? נסו לחשוב על הנעה לפעולה שתדגיש את האינסנטיב שהלקוח מקבל – למשל “גלו עוד מוצרים מעניינים”. בדקו באנליטיקס לאורך זמן האם זה הגדיל את כמות החיפושים באתר.
  1. יש לכם תוכן משמעותי שאתם מעוניינים להוביל לתודעת הצרכן שלכם, בין אם בגלל שאתם יודעים שהוא ממיר מאוד ובין אם בגלל שאתם רוצים לקדם אותו למטרה ספציפית? הכניסו אותו לפוטר. כך נראה הפוטר באתר של אחת מלקוחות סמארטפיש – לכל התכנים שנמצאים בפוטר ניתן להגיע כמובן גם ממקומות אחרים באתר, אך הכסנתם לפוטר הגדילה משמעותית את מספר ההקלקות עליהם
  1. האופציה המתבקשת למשחקי אייבי טסטינג – בדיקת הנעות שונות להרשמת לקוחות חדשים לרשימת התפוצה. מה יניע יותר את הלקוחות שלך להרשם, 10% הנחה בקניה הראשונה? הצטרפות למועדון שיבטיח להם בלעדיות? ואולי בכלל הטבה משמעותית שהם מעוניינים בה וידועה כמורידת חסמי רכישה? הנה דוגמא חכמה מאוד באדיבות חברת סונוס יצרנית הרמקולים האלחוטיים. יצירתיות היא שם המשחק אז אל תפסיקו לשחק עם תוכן שיגדיל את המכירות באמצעות ערך
  1. גודל וסוג הפונט: משהו שלא נותנים עליו את הדעת לעיתים קרובות אבל הנראות של האתר משפיעה משמעותית על הרוכשים – לפעמים שינוי קטן עושה את כל ההבדל.
  1. איזו תמונה יש לכם בעמוד הבית? מתי החלפת אותה בפעם האחרונה? האם אתם מחליפים באנרים רק בהתאם למבצעים? נסו להחליף באנרים גם בהתאם למזג האוויר ולאירועים ש”כולם מדברים עליהם”. הפרסונליזיציה הזאת יכולה להוות הבדל משמעותי בהנעת הלקוחות שלך לרכישה.
  1. מוכרים מוצרים? נסו להציג בעמוד הבית קטוגריית מוצרים (שרשראות/טבעות/צמידים) מול מוצרים בדידים כהצעת מכר מרכזית. מה הניע יותר את הלקוחות לקנייה?

רוצה שנבדוק את האתר שלך ונגיש לך רשימת המלצות שיקפיצו לך את המכירות? פנו אלינו כאן

  1. נסו להניע לפעולה בצורות פחות שגרתיות – החנות הזאת מניעה להרשמה לניוזלטר ולרכישה בעת ובעונה אחת באמצעות קבלת הנחה “סודית”. תוך כדי נוצרת חוויית לקוח לא שגרתית מה שהקפיץ את המכירות שלה למעלה
  1. כמה אופציות מקבל הלקוח שלך במעמד התשלום? נסו להרחיב את האופציות ולבדוק איך זה מקפיץ לכם את שיעורי ההמרה.
  1. איך נראה תהליך ההוספה לעגלה? האם אחרי ההוספה קופץ חלון הכולל משפט שיניע את הלקוח בהתלהבות לכיוון תהליך התשלום? הצעה לפריטים נוספים שיעניינו אותו? מה גורם ללקוחות שלכם להגדיל מכירה או פשוט – לבצע אותה? שחקו עם הנראות והכיתוב בחלון העגלה.
  1. שחקו עם תיאורי המוצר ודאגו שהם לא יהיו גנרים – בחנו אם החלפת תיאור המוצר מעלה את המכירות. תיאורים שונים יניעו לקוחות מסוגים שונים

לבדוק זה חשוב, לא תמיד אנחנו יודעות מאיפה להתחיל ולכן לייצר סדר עדיפויות שנובע מניתוח ההתנהגות הצרכנית באתר שלך זה חשוב. יחד עם זאת שינוי קטן שכלל לא התייחסנו אליו כמשמעותי יכול לפעמים להניב קפיצה מרשימה בהמרות! עשו לכם הרגל להריץ לפחות טסט אחד בחודש. תוכלו להתחיל מהרעיונות שקבלתם כאן, אבל גם אם תרוצו על רעיונות אחרים אני מקווה שהרעיון הבסיסי ברור – תבדקו הכל.

יש לך מה להגיד? יש לך שאלה שלא ענינו עליה? אנחנו רוצות לשמוע! הקלקה על הווטסאפ שלנו והתשובה כבר בדרך!

צרו איתנו קשר היום

בניית אתרי וורדפרס
Translate »
WhatsApp chat
דילוג לתוכן