שיפור חווית משתמש באתרי וורדפרס - מדריך מקיף - SmartFish סמארטפיש דיגיטל בניית אתרים וקידום מכוון המרות

שיפור חווית משתמש באתרי וורדפרס

למה הכוונה חווית משתמש?

חווית משתמש (UX) היא תחום העוסק בהבנה ובתכנון חוויה נעימה ואפקטיבית.
המטרה שהגולשים המגיעים לאתר הוורדפרס או לחנות האינטרנטית שלכם ירגישו שהגיעו למקום הנכון, ינווטו בקלות באתר ויגיעו בקלות למידע שמעניין אותם ויבצעו את ההנעה לפעולה שתכננתם כמו – רכישה, מילוי פרטים, בקשת דמו, יצירת קשר, הגעה לאירוע וכל פעולה אחרת שתכננתם שהגולש יבצע.

אי אפשר להמעיט בחשיבות בניית תהליך חווית משתמש נכון, חווית משתמש טובה באתר מובילה לכך שהאתר אינטרנט מייצר יתרון על פני המתחרים שלו בדיוק כמו שקורה בחנויות פיזיות כשבאופן ברור חנות או רשת מסויימת מצליחה להגדיל את מופע הלקוחות שלה ואת המכירות על חשבון המתחרות שלה.

התחום הזה מתמקד בהיבטים הרגשיים, הקוגניטיביים וההתנהגותיים של המשתמשים במהלך האינטראקציה עם המוצר וכולל בשלב הראשוני הבנה של המצב הקיים, חידוד המטרות ושיפור חווית המשתמש באתר/חנות מקוונת.

כמובן שחווית המשתמש לא מספיקה בפני עצמה וכדי שהחנות האינטרנטית / האתר אינטרנט שלכם יצליחו להניע לפעולה יש עוד פרמטרים חשובים כמו – איכות המוצר/שירות שלכם, שירות לקוחות טוב, מחיר הוגן וכו’.

למה חשוב לייצר חווית משתמש טובה?

  • הגברת זמן שהייה באתר: משתמשים שייהנו מהאתר יישארו בו זמן רב יותר, יגלו את תוכנו ויבצעו בו יותר פעולות וכך כמות המכירות תעלה והאתר יתקדם יותר בגוגל, אחד הפרמטרים החשובים לאלוגריתם של גוגל זה זמן השהיה באתר ולכן ככל שלקוחות נמצאים יותר באתר, האתר מתקדם יותר, החשיפה של האתר גוברת ונוצר מעגל קסמים חיובי שיותר גולשים נכנסים לאתר וכך הטראפיק עולה והמכירות באתר עולות.
  • הגדלת כמות ההמרות: חווית משתמש יעילה תקל על המשתמשים לבצע את הפעולות הרצויות, כגון רכישה, הרשמה או יצירת קשר. אתר לא ברור ומסורבל גורם לגולשים באתר לאבד סבלנות ולעבור לאתר אחר, לכן מסע הלקוח באתר חייב להיות יעיל, נעים וקל.
  • שיפור דירוג האתר בגוגל: גוגל מתייחסת לחווית משתמש כחלק מקידום אתרים (SEO), אתרים עם חווית משתמש טובה יקבלו דירוג גבוה יותר, גוגל מודדת חווית משתמש טובה באמצעות נתונים כמו – זמן שהייה באתר, כמות עמודים שהגולש עובר באתר וביצוע פעולות באתר, אפשר ורצוי כחלק מבחינת חווית המשתמש להעזר בכלים של גוגל שבראשם גוגל אנליטיקס GA4 כדי להבין מי הלקוחות שלנו, מה חשוב להם ואיזה מסע הם עוברים באתר.
  • הגדלת כמות משתמשים: חווית משתמש טובה תגרום למשתמשים לחזור לאתר ולשתף אותו עם אחרים, וכך יגדל מספר המבקרים באתר ומבחינה סטטיסטית יהיו יותר לקוחות פוטנציאלים ואחוז ההמרה באתר/חנות מקוונת יעלה
  • הגדלת הריווחית: כתוצאה מכל הגורמים הנ”ל, חווית משתמש טובה תורמת להגדלת הרווחיות של האתר אינטרנט/חנות מקוונת.

ארבעה מרכיבים עיקריים משפיעים על חווית המשתמש:

  • עיצוב: העיצוב צריך להיות אסתטי, פונקציונלי וקל לשימוש. עיצוב אתר לא נועד רק כדי שהאתר יהיה יפה, עיצוב נכון מייצר חווית משתמש טובה ומגדיל המרות, לדוגמא בחנות מקוונת בחירת צבע כפתורי ההוספה לסל היא קריטית כדי להבליט אותם ולהגדיל את ההנעה לפעולה, כלומר את הלחיצה על הכפתור הוספה לסל והרכישה באתר.
  • נוחות הניווט: האתר אינטרנט/חנות מקוונת צריכים להיות בעלי מבנה ברור, היררכיה נכונה וסרגלי ניווט נוחים. כדי שהלקוח לא יאבד באתר אלא ימצא את מה שהוא מחפש בנוחות, לדוגמא אם יש לכם חנות אינטרנטית שאתם מוכרים בה שטיחים, אל תיצרו קטגוריה שיש בה מאות שטיחים ותצפו שהלקוח יגלול באתר דקות ארוכות עד שימצא את השטיח שלטעמו, תיצרו קטגוריות ברורות עם חלוקה למאפיינים כמו צבע, גודל, סוג בד או שכן תכניסו את כל השטיחים לאותה קטגוריה ותוסיפו אופציה לסינון בצד וכך הקהל שלכם יוכל לסמן מה מעניין אותו ולצמצם את כמות השטיחים שהוא רואה בהתאם לסינונים שביצע.
  • מהירות טעינה: זמן הטעינה של האתר אינטרנט/חנות מקוונת חייב להיות קצר ככל האפשר, חשוב לבחור שרת מהיר, לבנות את האתר עם תוספים מעטים, לבצע תהליך אופטימיזציה יעיל באתר ולכווץ תמונות, אתר איטי יגרום לגולש לאבד סבלנות ולצאת מהאתר.
  • תוכן: התוכן צריך להיות איכותי, מעניין ורלוונטי לקהל היעד, הקהל שלכם צריך למצוא את כל מה שהוא צריך בקלות, לדוגמא אם אתם חברת הייטק ואתם מוכרים מוצר טכנולוגי, הקהל שנכנס לאתר ומתעניין במוצר צריך למצוא בקלות את כל הפרטים הרלוונטים למוצר, להבין מי אתם ולמה כדאי לו לבחור בכם ולמצוא בקלות איך פונים אליכם ומבקשים גרסת DEMO של המוצר.

איך לשפר חווית משתמש?

הנה כמה טיפים לשיפור חווית המשתמש:

  • קצרו זמני טעינה
  • רספונסיביות – התאימו את האתר לכל גודל מסך ולדפדפנים המובילים שבראשם גוגל.
  • הגדרת קהל היעד: תבינו מי קהל היעד שלכם, מה הצרכים שלו ומה מניע אותו.
  • עיצוב המידע:באתר הצגו את המידע באתר בצורה ברורה, מסודרת וקלה לקריאה.
  • הניעו לפעולה: עודדו את המשתמשים לבצע את הפעולות הרצויות באתר וודאו שההנעה לפעולה באתר ברורה ונוחה.
  • בצעו A/B Testing: ערכו בדיקות וניסויים כדי לבחון אילו גרסאות של האתר עובדות טוב יותר עבורכם, אם ניסיתם דרך שלא עובדת נסו לשנות ולבדוק אם השינוי עזר לשפר את מה שרציתם
  • למדו מהטובים בתחום שלכם – חברות גדולות מעסיקות חברות ייעוץ, תלמדו בתחום שלכם מארגוני ענק מצליחים.

וכמובן העזרו באנשי מקצוע טובים בעצמכם, בסמארטפיש אנחנו משפרים המרות באתרי אינטרנט וחנויות מקוונות והיתרון שאנחנו גם מטפלים בחלק העיצובי ובשינויים בפועל באתר ולא תצטרכו לאחר תהליך מיפוי האתר ושיפור חווית המשתמש איתנו למצוא איש מקצוע נוסף לביצוע הפעולות באתר.

איך לנתח חווית משתמש והתנהגות גולשים?

ניתן להשתמש בכלים שונים לניתוח חווית משתמש והתנהגות גולשים:

  • ניתוח UX: ניתוח התנהגות המשתמשים באתר אינטרנט.
  • ביצועי תוכן: ניתוח איכות התוכן באתר.
  • אופטימיזציית יחסי המרה (CRO): ניתוח שיעורי ההמרה באתר.
  • ניתוח מעורבות: ניתוח מידת המעורבות של המשתמשים באתר.
  • נתונים חיצוניים: ניתוח נתונים ממקורות חיצוניים, כמו רשתות חברתיות.

תרצו שנשפר עבורכם את חווית המשתמש באתר אינטרנט או בחנות המקוונת שלכם? פנו אלינו ונשמח להיות חלק מההצלחה שלכם 

בניית אתרים דו לשוניים

בניית אתר וורדפרס לחברת הייטק

בניית אתר כולל עיצוב גרפי, אפיון ותכנון חווית המשתמש
לחברה המוכוונת לb2b

בניית חנות מקוונת לתכשיטים לה פואם

בניית אתר וורדפרס לחברת תכשיטים

בניית אתר דו לשוני
הכולל קסטומיזציה מורכבת

שדרוג ותחזוקת אתר וורדפרס

תחזוקה ותיקון מורכב greenroad

התממשקות מורכבת לCRM, תיקון
תקלות, תחזוקה קבועה ואחסון

שדרוג חנות מקוונת לעדשות מגע

איפיון מחדש, שיפור חווית משתמש וטיפול במבצעים ומשפיענים

שדרוג אתר לעמותה

שדרוג אתר וורדפרס לעמותה כולל אפיון מחדש

תחזוקה קבועה ותפעול טפסי ההצבעה של העמותה

אחסון VPS מהיר עם גיבויים יומיים ושיפור מהירות אתר

הוספת חנויות מקוונות ושפות נוספות

שיפור המרות

שיפור עיצוב

הוספת חנויות מקוונות ושפות נוספות

שיפור SEO

אבטחה ותעודת SSL

התאמה מלאה למובייל

Translate »
WhatsApp chat
דילוג לתוכן