כך תכינו את העסק לתקופה ממושכת של הקורונה ותרוויחו בענק גם כשתסתיים - SmartFish סמארטפיש דיגיטל בניית אתרים וקידום מכוון המרות

כך תכינו את העסק לתקופה ממושכת של הקורונה ותרוויחו בענק גם כשתסתיים

גמישות תמיד הייתה חשובה אבל מאז פרוץ הקורונה לחיינו, מה שלא היה כל כך מזמן, התברר שהיא חשובה אפילו יותר. מה זה חשובה, גמישות תציל מרע, תציל עסקים, תעשה לכן כסף. בקיצור גמישות היא הבאזוורד החדשה של השיווק. תשתמשו בה מהר לפני שהיא תשחק

 אבל ברצינות, גמישות. גמישות בקורונה. הכנה לגל רביעי שכולם מפחידים אותנו בקשר אליו ואולי יבוא ואולי לא. אין דרך לדעת. גם אם לא יכה בנו גל רביעי אנחנו הולכות לקראת (לפחות) שנה מורכבת.

התמודדויות שהשנה הזאת עשויה לשים לפתחנו כבעלות עסק:

  • קשיים בהשגת אספקה, חומרי גלם, מוצרי יבוא עקב סגירת השמים.
  • מיתון.
  • לקוחות עם פחות כסף להוציא.
  • חברות שנזהרות בנוגע למערך ההוצאות שלהן, מבטלות פרוייקטים או מקטינות תקציבים.
  • סגר נוסף.
  • שוק עבודה משתנה בדרישותיו: עובדים ש”טעמו” מהעבודה מהבית ומתקופה שהתנהלה במקצב נמוך עשויים להיות מעוניינים באיזון עבודה בית שונה.
  • דרישות בריאות ובטיחות שיאלצו עסקים להשתנות (למשל מרווח של 2 מטרים בין שולחן לשולחן במסעדות).

כל המגמות שהזכרתי הן מגמות גלובאליות שישפיעו על כולנו באופנים שונים והדרך היחידה להתמודד איתן תהיה (תעמידו פנים שאתן מופתעות) – גמישות שמוטמעת בדיאנאיי של העסק.

מה זאת גמישות עסקית?

נתחיל דווקא מהמקום הלא גמיש – אם אנחנו עובדות היטב לעסק שלנו יש “מטרת על” שהאסטרטגיה והטקטיקה העסקית שלנו באות לשרת אותה. יכול להיות שמטרת העל שלכן היא להיות “מרכז ידע לעסקים קטנים” או אולי “לחבר אנשים מחדש לתשוקה לאוכל טעים ולבישול” כפי שכותבת איילת מהתבלינים של איילת.

להבין מה מטרת העסק שלך

יכולה להיות לכן יותר ממטרת על אחת בעסק, אבל המטרה או המטרות האלו הן לא עניין משתנה. הן לב העסק שלכן. הן לא משהו שאתן מתפשרות עליו או משנות אותו מפני ששינוי של מטרת העל בעצם אומר שינוי מהות העסק.

ברגע שאתן זוכרות מה העסק משרת, מה הלב והמהות שלו, קל הרבה יותר לשנות את כל השאר; האופן שבו אתן עובדות, החבילות שאתן מייצרות ללקוחות, מאיפה מתבצעת העבודה, מה אתן מקדמות בקמפיין שלכן. הכל נתון לשינוי.

עסק בריא יצליח להגמיש את ההתנהלות שלו למקסימום תוך כדי שמירה קפדנית על מהותו.

גמישות עסקית משמעה להתאים את המוצרים והשירותים שלכן למצב ואז להתאים אותם שוב ושוב (ושוב).  גמישות עסקית היא הדרך היחידה לפרוח בתנאים קיצוניים של חוסר וודאות.

איך לשמור על גמישות עסקית מקסמאלית בתנאי חוסר וודאות – המדריך לבעלת עסק

  • תכנני קטן וקרוב – בצעי פעולות טקטיות, מקומיות, קטנות במקום פעולות גמישות עסקית ככלי התמודדות בתקופת הקורונהשמצריכות תכנון ותשתיות ארוכות טווח.
  • פעלי מהר – עלי מהר עם רעיונות. גם אם זה לא מושלם. זנחי מהר רעיונות שלא עובדים ודעי להפרד מרעיונות שעבדו והפסיקו לעבוד כי התנאים השתנו.
  • תהיי ממוקדת – ככל שהתנאים פחות ברורים והמצב יותר מורכב אנחנו נדרשות למיקוד גבוה יותר. גם בימים רגילים את אמורה לדעת איזו מטרה משרתת כל פעולה שאת מבצעת, אבל עכשיו הזמן להקפיד על זה אפילו יותר.
  • תהיי עירניות – אם בשגרה את בודקות את השוק פעם בכמה חודשים, פעם בשנה או פעם באף פעם – אלו מותרות שאת לא יכולה להרשות לעצמך עכשיו. דעי מה קורה בשוק שלך בכל רגע נתון. דעי מה קורה בשווקים אחרים כי הם ישליכו על השוק שלך.
  • אם יש לך מסוגלות ורצון להוביל – (ואם לא ובא לך להיות במקום טוב באמצע או שזה עוד לא הזמן עבורך, זה בסדר גמור) – זה הזמן לתכנן תרחישים עתידיים לטווח בינוני רחוק ולהתחיל להכתיב את העתיד. אין עצה טובה לאיך להכתיב עתידים כי אף אחד עוד לא המציא אותם. יש גם חוסר רציני בנביאים טובים. יחד עם זאת כדי להוביל צריך להכתיב – תכנני מספר תרחישים עתידיים ואל תתאהבי באף אחד מהם יותר מדי. גזרי פעולות לביצוע מתוך התרחישים שהגדרת ובדקי האם הפעולות האלו משרתות אותך גם אם התרחיש לא יתממש בסוף. אם כן – צאי לדרך.
  • אם את עסק קטן אל תסתבכי – אל תכתבי עכשיו “תכנית אסטרטגית” של 30 עמוד. אל תרימי ים אקסלים אם את לא בת אדם של אקסלים. תכתבי לך תכנית פעולה ברורה ופשוטה שיש בה “מטרת על”, מה האסטרטגיה (בכותרות!) – כלומר מה הדרך להגיע לשם עם יעדים מספריים ותאריכים ומה הטקטיקות כדי לממש את האסטרטגיה. את התכנית הזאת שימי לך מול העיניים ושני אותה ללא הרף בהתאם לדינמיקה של השוק והמצב.
  • טיפ בונוס – אם את מוצפת קחי לך דף גדול ותכנני עליו ממש בהתפצלויות או בתרשים זרימה את הדרך שאת צריכה לעבור בה

צרו איתנו קשר היום

Translate »
WhatsApp chat
דילוג לתוכן