6 טרנדים בשיווק דיגיטלי ל-2024 שלא ברור אם הם טובים לנו - SmartFish סמארטפיש דיגיטל בניית אתרים וקידום מכוון המרות

מה יהיו הטרנדים המובילים בתחום השיווק הדיגיטלי ב־2024?

לפני שאנחנו צוללות לתשובה על השאלה הזאת צריך לזכור שטרנד הוא התנהגות מקובלת בתקופה מסוימת, בין אנשים או חברות מסוימות. המשמעות היא שהטרנדים החזקים של 2024 יתחלקו בין טכנולוגיות ויישומים חדשניים שיהיו נפוצים בעיקר בקרב החברות הגדולות או חברות הענק, לבין ״טרנדים״ מ-2023 שהעסקים הקטנים מגלים רק עכשיו. אז כשמדברים על טרנדים צריך לשאול טרנד למי. מי יוביל אותם ועבור מי. איך הם בכלל ישפיעו על החיים שלנו ואיזה מהם ישארו כאן גם בעוד עשור.

למנהלי שיווק (וגם לכותבים על התחום) יש נטיה להתלהב מפלטפורמות וטכנולוגיות חדשניות. האמת היא שהשוק בישראל מורכב ברובו מעסקים קטנים ובינוניים שלא באמת ישתמשו בקרוב ב-IOB (תיכף נכנס למה זה) במשמעות שלו כ״טרנד״.

מנהלי שיווק שמתלהבים מחדשנות גם צריכים לזכור שבסופו של דבר ערכי היסוד שמניעים את עולם השיווק לא משתנים. רק הכלים.

טרנדים בשיווק 2021
(זוכרות שבנדנות היו טרנד? 🤔)

6 טרנדים לשיווק דיגיטל לשנת 2023, רשימה לא מלאה:

1.אמרנו IOB? אמרנו!

IOB או Internet of behaviors – אם עד עכשיו דיברנו על ניתוח של דאטא כדי להבין התנהגויות, עכשיו אנחנו מדברות על שימוש בדאטה כדי לשנות התנהגויות.

האינטרנט של ההתנהגויות (שכבר קיים לחלוטין כמובן וחברות בסדר גודל של פייסבוק מנהלות את מצבי הרוח שלנו באמצעותו) יכול לאסוף, לשלב דאטא ממוקדים רבים, וכמובן לנתח אותו ואז להשתמש בו כדי להשפיע על כל דפוס התנהגותי שהוא, החל ממצבי הרוח שלנו (זוכרות את ניסוי האושר?), דרך דפוסי הצריכה שלנו וכלה בדפוסי ההצבעות הפוליטיות שלנו.

2. חוויה טוטאלית

אם ב-2022 אנחנו מדברות על חווית לקוח, מיתוג/חוויית מעסיק, ב-2023 החברות הגדולות יתעסקו בשילוב כלל החוויות האלו ל Total experience.

חברות גדולות שמובילות את הטרנד הזה מדברות על התמודדות עם ההפרעה שהקורונה יצרה בעולם על ידי איחוד כלל החוויות שהחברה מספקת לחוויה טוטאלית אחת.

בעולם שבו העובד לא מגיע למשרד, אלא עובד מהבית, השוק מאיץ לתוך העתיד והלקוחות משנים הרגלי צריכה – החברה המנצחת תהיה זאת שתהדק את כל החוויות שהיא מציעה לחוייה זורמת, מעולה ואחידה.

אפשר להתייחס לטרנד הזה סוג של טרנד נגדי לשיח על מיקרו סגמטציה.אם ב-2021 ו-2022 דיברנו על להגיע לכל גולש באופן אישי (ולא באמת הצלחנו לעשות את זה), ב-2022 אנחנו מדברות על יצירת חוויה טוטאלית שכוללת את כל מה שיש לחברה להציע.

3. הגנה על דאטא

משתמשים מתעוררים יותר ויותר לצורך להגן על הדאטא שלהם ויש לא מעט חברות שמנסות להקדים את הטרנד הצרכני ולשלוט בו.

השינוי שגוגל עשו בשימוש בקוקיז, ההתראות שאפל מקפיצה כשאחת האפליקציות עוקבת אחריך ב-ios 12  הם רק חלק מהניסיונות האלו ואנחנו נראה יותר ויותר חברות שמנסות להגן על פרטיות המשתמשות והמשתמשים – כמובן תוך שמירה על הייתרון התחרותי שלהן.

4. אופרציית כל מקום

זה לא יפתיע אתכן אבל השיח הלוהט בעולם העסקי, פוסט קוביד 19, הוא איך להנגיש את האופרציה שלך מכל מקום לכל הלקוחות.

השיח הזה מתחבר באופן טבעי לקהילת השיווק הדיגיטלי שאוחזת בפתרונות ההנגשה וכאן יש יתרון תחרותי ענק לעסקים קטנים ויצירתיים שלא סובלים מבירוקרטיה או מערכות ענק שקשה לשנות.

מודל העבודה הוא פשוט: Digital first, remote first.

בניגוד להרבה חברות ש״נתקעו״ בלי מודל של עבודה מהבית, בסמארטפיש אנחנו עובדות כבר כמה שנים במשרד דיגיטלי לחלוטין.

העובדות שלנו עובדות remote, חלקן כלל לא גרות בישראל.

כל הפגישות שלנו עם לקוחות מתקיימות במרחבים הדיגיטליים וגם העבודה המשותפת עם העובדות מתקיימת במרחבים דיגיטליים תוך שימוש בפלטפורמות כמו סלאק, שיחות זום וסקייפ ועוד.

עם השנים למדנו איך להנגיש ללקוחות שלנו את כלל השירותים שלנו, כולל החיבור האישי ופגישות המכירה, באופן דיגיטלי ווירטואלי בלבד.

הקורונה לא השפיעה על צורת העבודה שלנו משום בחינה מפני שהגענו אליה מוכנות.

שווה מאוד לעקוב אחרי מה שקורה במערכת הבנקאית מהבחינה הזאת. הבנקים (עדיין לא בישראל…) הופכים יותר ויותר למערכות שלא מסתמכות על פגישה פיזית ועוברים לDigital first, remote firs. אם הם יכולים – כולנו יכולות!

5. AI

כן. זה היה ברשימה גם בשנה שעברה. זה נכנס לחיים שלנו יותר ויותר וזה לא הולך לשום מקום בקרוב כנראה וזה גם לא יהיה הבון טון השולט אצל העסקים הקטנים בישראל גם השנה. וכן, סיכוי סביר ביותר שנפגוש בסעיף הזה גם ברשימות של שנה הבאה.

אני לא מרחיבה כי אתן יכולים לקרוא עליו בכל הרשימות האחרות.

6. אוטומציות! או ליתר דיוק הייפראוטומציות:

זוכרות איך באייטיז עם פרוץ הסינתיסייזר לחיינו הוא כיכב בהגזמה בכל חור אפשרי, גם אם הוא היה ממש מיותר?

אז ככה גם הייפראוטומציות.

זאת ה-מילה של 2022 וזאת האמונה שכל דבר שיכול לעבור אוטומציה גם צריך לעבור אוטומציה וסביר להניח שבדיוק כמו עם הסינתיסייזרים ועם סרטי הראש הזרחניים מבד מגבת, נסתכל על כל זה בעוד שנה או שנתיים ונתהה למה לעזאזל חשבנו שזה רעיון טוב.

עד אז תזכרו שעצם העובדה שאפשר לעשות לזה אוטומציה לאו דווקא אומרת שזה הדבר הנכון לכן, לעסק שלכן וללקוחות שלכן.

אוטומציה היא נהדרת, היא נפלאה, היא חוסכת, זמן, כסף, היא יכולה להיות יעיל ומעולה אם משתמשות בה נכון ובמינון הנכון. למצוא את המקומות בעסק שהיא נכונה להם ומהווה מצב של ניצחון לכן וללקוחות ולא להפעיל אותה במקום שבו (עדיין) נדרשת יד אדם ויש לא מעט כאלו.

אנשים קונים מאנשים, זוכרות? באיזשהו שלב הלקוח שלכן רוצה לדבר עם בן אנוש.

אם יצא לכן לקרוא מאמרים שכתבה בינה מלאכותית תבינו למה אני מתכוונת. כלומר, הם אחלה, אבל אין להם (בנתיים) חוש הומור ונשמה לבינות המלאכותיות האלו ואת המאמרים שלי אני מעדיפה עם קורטוב משניהם.

תזכרו גם שכשאתן בונות רובוט שמדבר עם הלקוחות הוא צריך לא סתם לעבוד אלא ממש לנהל איתן שיחה ואם אתן לא בטוחות שהוא יכול לעשות את זה – אולי עדיף שתשאירו את מירב התקשורת בידיים שלכן. לפחות בנתיים. או תפנו את הבנייה לאשת מקצוע שיש בה את כל התכונות האלו: יצירתיות, חום, שירותיות, יכולת פתרון בעיות, הבנה מעולה של העסק שלכן, של השוק והלקוחות שלכן ויכולת לעשות את זה ברמה גבוהה. אחרת אתן מייצרות לעצמכן יותר נזק מתועלת.

 

רוצות להתווכח על המאמר? לא מבינות למה השמטתי את מה שהוא ה-טרנד הלוהט בעיניכן? רוצות לדבר? קליק אחד לווטסאפ ואתן איתנו

צרו איתנו קשר היום

בניית אתרי וורדפרס
Translate »
WhatsApp chat
דילוג לתוכן