שלוש דרכים פשוטות לשפר את מהירות האתר שלך כך שיתאים לדרישות של גוגל

שלוש דרכים לשיפור מהירות האתר שלך - גם בלי מתכנת

זה בוקר יפה ולקוח פוטנציאלי נכנס לחנות הוירטואלית שלך. עבדת קשה מאוד כדי להביא אותו לשם – קידום אורגני, קידום ממומן, כתיבת תוכן, צילום תמונות – אבל אם לאתר לקח מעל  3-5 שניות להטען סיכוי טוב שפספסת אותו וככל שהוא צעיר יותר כך יש לו פחות סבלנות להמתין.

באתרי תדמית המצב טיפה טוב יותר, אבל באמת רק טיפה.

מהירות האתר ובמיוחד אתר סחר היא בין הקריטריונים החשובים ביותר לחווית הלקוח  ולקידום האתר בגוגל, שמסתכל עליה כמשמעותית, במיוחד במובייל.

מה משפיע על מהירות האתר שלי?

המהירות מושפעת ממספר גורמים, בינהם כאלו שאין לך שליטה עליהם כמו מהירות הרשת של הגולשים, או האם הם גולשים ממחשב או מטלפון סלולארי. גם השרת עליו האתר יושב הוא גורם קריטי המשפיע על מהירותו. זאת בנוסף לעוד עשרות גורמים שונים.

במאמר הזה נתמקד בשלוש דרכים באמצעותן תוכלו לשפר את מהירות האתר ואפילו לעשות את זה לבד, ללא סיוע של מתכנת (שימו לב-אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים מה אתם עושים – אל תקחו את הסיכון של לייצר נזקים באתר).

אם אתם לא בטוחים מה מהירות האתר שלכם בכלל תוכלו לבדוק אותה בכלי בדיקת האתרים של גוגל.

בסמארטפיש אנחנו לא ממליצות להסתמך אך ורק על תוצאות הכלי של גוגל ולבדוק לפחות בעוד אלטרנטיבה אחת מהבאות:

כל האתרים האלו גם יתנו לכם תובנות לגבי מה מאט את האתר שלכם ואיך רצוי לפתור את הבעיות שאותרו.

שלב ראשון בהאצת מהירות האתר – אופטימיזציה של תמונות

צעד מעולה לשיפור מהירות האתר הוא אופטימיזציה של התמונות בו. תמונות הם אחד הגורמים המכבידים ביותר על אתרים, בין אם מדובר בגלריה של צלם או מעצב ובין אם מדובר באתר סחר.

אם התמונות שהעלתם לאתר איכותיות – הן שוקלות לא מעט ומעיטות מאוד את הטעינה שלו.

נרצה להפחית את משקל התמונות כך שהשרת יעביר כמות מידע פחותה ועמודי האתר יטענו מהר יותר.

ראשית דאגו לעבור על גלריית התמונות. תמונות מיותרות שהעלתם סתם ולא השתמשתם בהן באתר – פשוט מחקו! הן תופסות שטח אחסון ומכבידות על האתר לחינם.

את התמונות הקיימות העבירו בתוסף פשוט שאפשר להתקין ומבצע דחיסה לקבצים, על מנת להפחית ממשקלם ובלי לפגוע משמעותית באיכותם.

תוסף מומלץ לדחיסת התמונות הוא wp optimize. אם אתם יודעים להתקין תוספים לוורדפרס תוכלו לעבוד איתו בקלות ללא סיוע של מתכנת.

שלב שני – צמצמו את כמות הבקשות לשרת

התקינו באתר תוסף קאש (זכרון מטמון) שיגרום לדפדפנים של הגולשים לטעון קבצים ועמודים שהוגדרו מראש, בכניסה הראשונה של הגולש, כך שבכל כניסה נוספת המידע ישמר והדפדפן לא יצטרך להטעין את המידע אלא פשוט להציג אותו.

שימו לב שבעמודים שתגדירו המידע לא יתרענן לגולשים והאתר יציג להם מידע “ישן”:. לכן חשוב מאוד להגדיר איזה עמודים יכללו בתוסף ואיזה לא.

תוסף מצוין לצמצום הבקשות לשרת הוא wp rocket

בנוסף בקשו מחברת האחסון שלכם להשתמש בפרוטוקול – Keep alive. מדובר בפרוטוקל שחברת האחסון מפעילה בשרת ומאפשר העברה של קבצים רבים בבת אחת, כך שנחסך מהשרת עיבוד של בקשות רבות המגדילות את זמן טעינת העמוד. לא מעט חברות אחסון פשוט לא מפעילות את הפרוטוקול אך כלקוחות זכותכם לבקש זאת.

שלב שלישי – ערכו ניקיון באתר שלכם

במיוחד אם האתר שלכם נבנה על בסיס תוספים רבים – הם מעמיסים על השרת ומאטים את מהירות הטעינה.

הסירו תוספים מיותרים שאתם לא משתמשים בהם. קחו בחשבון שהסרת תוסף יכולה לגרום לשיבושים של פעולות אחרות באתר ולכן ניקיון תוספים מומלץ לבצע בעזרת איש מקצוע.

אם יש לכם באתר וידאו שהטענתם ישירות דאגו להעלות אותו ליוטיוב ולהטמיע אותו לאתר משם. זה יחסוך לכם עומס משמעותי על האתר וגם מקום אחסון (שמשפיע על התשלום שלכם לחברת האחסון של האתר).

אם יש לכם באתר אנימציות, באנרים של פלאש וכדומה – שקלו להסיר אותן. 

אתר יפה זה חשוב – אבל אם הגולש לא נשאר בסביבה בגלל זמן טעינה ארוך פספסתם את המטרה העיקרית שלכם. כל אלמנט באתר אמור להוביל למטרה המרכזית שלכם ולתרום לחווית המשתמש של הגולש.

יש לכם שאלות? הקליקו על האייקון ושאלו אותנו בווטסאפ!

צרו איתנו קשר היום

Translate »
WhatsApp chat
דילוג לתוכן