055-8830627

קידום אירועים וירטואלים בפייסבוק ולינקדאין

קורונה, קורונה/ את כזאת פרימדונה/ הוצאת אותנו מהשבלונה/קדימה היכונה!
לפחות עד סוף 2020 סדנאות, כנסים והרצאות יעברו לאונליין.
אפשר לבכות, אפשר לכתוב שירים ואפשר לדבר על איך מקדמות אירוע אונליין בהצלחה בסושיאל מדיה.
עצות למתחילות ומתקדמות שלא התייאשו מהמצב (כן, גם גברים)

קחו את התובנות הכי חזקות שלנו מהחודשיים האחרונים (עיינו ערך קורונה) שבהם קידמנו ים סדנאות והרצאות וירטואליות עבור הלקוחות שלנו, בשילוב תובנות מקידום כנסי אונליין בעבר – יש כאן טיפים בסיסיים למתחילות וטיפים ששווים זהב או לפחות כסף בבנק למתקדמות;

כללי אצבע כלליים במיוחד שחשוב לקחת בחשבון כשמקדמים אירוע וירטואלי

1. הקורונה ייצרה קפיצה טכנולוגית אצל אנשים שהיו פחות מוכווני טכנולוגיה. זה נפלא כי הרבה יותר קל לכן כרגע לקדם את הכנס, סדנה או ההרצאה שלכן. בכל זאת תזכרו שזה צריך להיות הכי פשוט שאפשר. ככל שהשלבים בדרך להרשמה ולהשתתפות יהיו פשוטים יותר טכנולוגית כך תגבירו את מספר המשתתפים. כמה שפחות לחיצות בדרך לתשלום ולהשתתפות בפועל זה תמיד הכלל שצריך להנחות אתכן.

2. יח”צ: זה לא קשור לרשתות חברתיות אבל זה בחינם ואין לכן מה להפסיד – אם אתן מקדמות כנס אל תשכחו להוציא קומוניקטים לכל אתרי התקשורת הרלוונטים ואל תזניחו את האתרים הנישתיים של התחום שלכן, הקהלים שם ממוקדמים בהרבה.

אם אתן רוצות ללמוד יותר על קומוניקטים ואיך להשיג יח”צ מעולה בחינם אני ממליצה על הסדנה של מורן זלמה. למה? כי היא מעולה, מגיעה מהתחום, יודעת על מה היא מדברת ונותנת טיפים שאפשר ליישם גם אם יש לך אפס רקע והבנה ביח”צ. גם המחיר אחלה.

3. תוכן שיווקי באאוטבריין/טאבולה: אם המשאבים שלך מאפשרים ועלויות הפרסום יחזירו את עצמן בהכנסות המשוערות – תוכן שיווקי ממומן באאוטבריין טאבולה אפקטיבי מאוד. התוכן צריך להיות מעניין. באמת מעניין. שיווקי ולא מכירתי באופיו. את המתעניינים האלו את “צובעת” ומייעדת להן סדרת מודעות המשך בפייסבוק או בלינקדאין.

4. אנחנו עומדות לדבר על קידום אבל אי אפשר לדבר על זה בלי להזכיר שאת חייבת לבנות חווית משתמשת מעולה לאירוע עצמו.כלל האצבע שצריך להנחות אותך הוא לשכוח מלהעביר את האופליין לאונליין. אל תנסי לחקות את מה שעשית מול קהל חי. תתאימי.

כללי אצבע סצפיצים לקידום האירוע בפייסבוק ואינסטגרם

1. צרי עמוד איוונט בפייסבוק וקדמי אותו אורגנית:

• תפציצי אותו בתוכן; פוסטים עם קידום אירועים וירטואלים בפייסבוקטיזרים לכנס, וידאו עם מקטעי הרצאות עבר, המלצות מלקוחות שחוו אירועים שלכן. איוונט בפייסבוק הוא עמוד מכירה. תתיחסי אליו בהתאם.
• דאגי למרכז את התוכן החשוב בתמונת הקאבר של האיוונט כך שיראו אותו גם מהמובייל והוא לא יחתך.
• נכון לינואר 2020 פייסבוק ממליצה על תמונת קאבר לאיוונטים בגודל 628X1200. אני ממליצה לכן להשתמש בהמלצה הזאת כנקודת פתיחה בלבד – לבדוק את הנראות ממחשב נייד, מטלפונים ניידים שונים, מאייפד. יש סיכוי לא רע שפייסבוק משנה את הגדלים בעודי כותבת את הפוסט.

2. קידום האירוע באופן ממומן: אל תרימי קמפיין פייסבוק שמטרתו (campaign objective) מוגדרת event response – הרשמה לאיוונט. זה אמנם נשמע מובן מאליו להשתמש באופציה הזאת שפייסבוק מציעה לנו אבל מדובר בקמפיין ש-99% מהזמן הוא בזבוז כספים קולוסאלי. במקום לרכוש מפייסבוק אישורי הגעה בעלויות לא סבירות – קדמי פוסט מעורבות עם לינק לאיוונט ופוסטים עם מטרת קמפיין Trafic ששולחים את הגולשת להרשמה ישירה.

3. שתפי בעמוד העסקי פוסטים מעניינים מהאיבנט עצמו. אם התוכן מספיק מעניין אנשים יעקבו.

4. פוסטים אפשריים בעמוד האיוונט:
• על המרצה וכישוריו
• ראיון עם המרצה שמעניק הצצה מעמיקה ואינטימית יותר לסגנונו
• קטעי וידאו קצרים מהרצאות קודמות של המרצים בנושא, או קטעי וידאו מכנסים והרצאות קודמים שלכם
• פוסטים שמתייחסים להיבטים שונים של התוכן שאתן עומדות להעביר (אם אתן כמוני –  אתן מתחילות לבנות הרצאה או סדנה הראשי פרקים של תוכן. כל ראש פרק כזה הוא פוסט אחד או יותר)
• המלצות של לקוחות מרוצים מהרצאות/סדנאות/כנסים קודמים
• פוסטים אינפורמטיבים ותזכורות של שעה, מקום ולמה התוכן שלך עומד לשנות את החיים של מי שיאזין לו (לא באמת. אל תבטיחי דברים כאלו).

5. אם יש לך אינסטגרם אל תשכחי ממנו ואל תשכחי להשתולל בסטוריז עם מאחורי הקלעים של ההכנות, טיזרים, תכנים קצרצים מותאמים ואפילו התלבטויות עם הקהל שלך לאלמנטים הקשורים באירוע. שתפי אותם.

תשתמשי גם בפיצ’רים המובנים שאינסטגרם מספקת כמו הספירה לאחור. את ממילא מתרגשת, אז שהקהל יתרגש איתך 😉

6. אל תשכחי להשתמש בפרופיל האישי:
• החליפי את הקאבר לכזה שמקדם את הכנס. אם יש לך עובדים בקשי מהם להחליף גם. אם את מקדמת אירוע שיש בו מספר מרצים – בקשי מהם אותו הדבר.
• הכניסי לינק להרשמה לכנס באודות שלך.
• הכניסי את הכנס כמקום עבודה נוכחי. פייסבוק מספקת לך נדל”ן – תשתמשי בו.

7. השתמשי במשפיענים ועובדים כדי להגיע לקהלים חדשים:

• אם חלק מהמשתתפים שלך הם משפיענים, או מיקרו משפיענים בתחום בקשי מהם לכתוב על האירוע. אולי הם קולגות שירצו לעזור ואולי הם ישמחו לקבל הנחה על הכרטיס או אפילו כרטיס ללא עלות. רק תדאגי שאת נותנת את ההטבה הזאת למי שיש לו קהל משמעותי עבורך
• את מעסיקה עובדים? בקשי מהם (אל תחייבי! תבקשי!) לכתוב על הזווית שלהם עבור הכנס. הם מגיעים למעגלים שונים ממך.

8. שיתופי פעולה ואירוחים בקבוצות פייסבוק: בחרי אחת או שתיים אסטרטגיות – והציעי למנהלי הקבוצה שיתוף פעולה.

שיתוף פעולה יכול להתבטא בתוכן ייחודי לחברי הקבוצה או בהטבה שתצרי רק עבורם. הטבה כזאת לא חייבת להתבטא דווקא במחיר, זה יכול להיות גם תוכן נוסף שרק הם יקבלו, צ’קליסט שיסייע להם להפיק את המיטב מהכנס ועוד.

9. קידום ממומן:
• הזכרנו כבר שלא כדאי להשתמש בכלי של פייסבוק לקידום ישיר של האיוונט, אלא באופן עקיף.
• כתבי מגנט לידים בתחומי התוכן של האירוע כדי שתוכלו לשווק את האירוע ישירות במייל למתעניינים
• השתמשו במודעות הלידים של פייסבוק כדי להציע לאנשים להשאיר לכם מייל/טלפון ולקבל פרטים בנושא האירוע
• הריצו מודעת קליק טו ווטסאפ ובקשו מאנשים לשלוח לכם הודעת “מעוניינת” על מנת שתוכלו לצרף אותם לרשימת ברודקסט (רשימת שידור בה אתן שולחות תכנים בנושא האירוע ומשתמשות בה גם באופן מכירתי וגם כדי לבנות את ההתרגשות והערך למי שכבר קנה. בנוסף אתן אוספות דאטא יקרת ערך).

כללי אצבע סצפיצים לקידום האירוע בלינקדאין

הקידום בלינקדאין אפקטיבי מאוד – או לא אפקטיבי בכלל כתלות בתחום העיסוק. אם את מפיקה אירוע מקצועי – זה המקום. אם את מריצה סדנאות סריגה וירטואליות – חזרי לפייסבוק.

1. עמוד כנס בלינקדאין: צרי אותו, מתגי אותו, העלי אליו פוסטים ודאגי שיש ממנו גישה נוחה להרשמה.

2. דברי על הכנס בעמוד החברה קידום אירועים וירטואלים בלינקדאיןשלך. אל תציפי את העמוד רק בתכנים האלו. זכרי שלא כל מי שעוקב אחרי עמוד החברה מתעניין גם באירוע שאת מפיקה.

3. צרי עמוד Showcase: העמודים האלו הם הדרך של לינקדאין לאפשר לך קידום אירועים ספציפיים בתאריכים ספציפים.

אלו עמודי “בת” היושבים מתחת לעמוד האם הראשי (אפשר לפתוח אותם תחת עמוד חברה או העמוד הראשי שפתחת לכנס) וכך העוקבים שלך יוכלו להמשיך לקבל עדכונים מעמוד הכנסים או החברה הראשיים שלך, אך לא לקבל עדכונים רבים שאינם רלוונטיים להם על כנסים ספציפים בתאריכים ספציפים שבהם אינם מעוניינים.

העמודים האלו גם מאפשרים לך להגדיר את מיקום האירוע וכשנחזור להעביר אירועים פיזיים זה יהווה יתרון גדול עבורך.

אם יש לך אירוע גדול שיש ממנו התפצלויות בערים שונות, אם יש לך כנס או הרצאה חוזרת שמתקיימים כל פעם בתאריך ושעה שונים – זאת הדרך שלך לעשות סדר בבלאגן.

4. פרופיל הלינקדאין שלך הוא פריים לוקיישן: כדאי מאוד להשתמש בו כדי לקדם את האירוע
• החליפי את הקאבר באנר של הפרופיל לבאנר של הכנס. במידה ואת מעסיקה עובדים בקשי מהם לעשות אותו הדבר. אותה בקשה העבירי כמובן לכל המרצים המעורבים בכנס. קידום הכנס הוא גם האינטרס שלהם.

• הוסיפי את אתר הכנס או עמוד ההרשמה לפרופיל שלך, גם כמקום עבודה נוכחי וגם כלינק לנכס דיגיטלי.
• אל תשכחי להעביר את הפרופיל אופיטימיזציה. מי שמתעניין באירוע שלך יבדוק גם את הפרופיל.

5. קמפיינים ממומנים: הריצי מודעת לידים ובקשי מייל על מנת לשלוח תכנים על הכנס. זאת האופציה ממומנת אפקטיבית ביותר עבור כנסים והרצאות. הפרסום הממומן בלינקדאין אמנם יקר יותר ממה שהורגלנו לו בפייסבוק אבל הוא גם מניב לידים מדויקים בהרבה.

Call Now Button
×
WhatsApp chat
Skip to content