בניית אתר: איך בונים אתר מדהים

שאלות שבוודאי מטרידות אותך בנוגע לבניית אתר:

  • באיזו מערכת לבנות את האתר שלי?
  • כמה זה צריך לעלות והאם המחיר שקיבלתי הוגן?
  • מה חשוב שיהיה באתר?
  • האם צריך מעצב גרפי?
  • מה לעזאזל ההבדל בין בונה אתרים למתכנת?
  • האם צריך אפיון?
  • האם כל אלו תפקידים נפרדים או שצריך למצוא אשת מקצוע שמטפלת בכולם?
  • ומי כותב את התוכן?

במאמר הזה נעשה לך סדר בראש לגבי התהליך המומלץ שכדאי לעבור כשרוצים לבנות או לשדרג אתר ושגם התוצאה תהיה מעולה.

 

 

השלב הראשון: מה המטרה שלך בבניית האתר?

השאלה הראשונה שצריך לענות עליה היא למה בכלל לבנות אתר והאם העסק שלך באמת זקוק לו.

יכול להיות שיש לך תוצאות מצוינות מעבודה ברשתות חברתיות וקידום ממומן בלבד ובא לך לקחת את הצעד הבא, לבנות תוצאות אורגניות לאורך זמן בנכס ששייך רק לך ויהוה את "הבית" האינטרנטי שלך.

אם מדובר בעסק איקומרס יכול להיות שחשבת שאי אפשר להסתדר בלי חנות מקוונת למרות שאין לך משאבים לבנות אותה. במקרה הזה יש דווקא פתרונות אחרים. יכול להיות גם שעבדת כבר עם חנויות שנמצאות במרקטפלייסים כמו איטסי ועכשיו זה הזמן לקחת את זה הלאה.

חובה כמובן להבין איפה הקהל שלך מחפש אותך ומה הוא רוצה למצוא כשהוא מגיע לשם ושווה לבדוק גם מה המתחרים שלך עושים, מה קיים בשוק ומה חסר בו ואיך אפשר להציע לעסק שלך בידול באמצעות האתר.

השלב השני: מציאת איש המקצוע הנכון לבניית האתר

בשוק קיימות מאות סוכנויות לבניית אתרים וככל הנראה אלפי פרילנסרים החל ממתכנתים שיבנו לך את האתר בקוד טהור ויוכלו לספק לך פתרונות לבעיות מורכבות וכלה בבוני אתרים שלא יודעים לגעת בקוד ויבנו לך האתר באלמנטור או על מערכות שופיפיי, וויקס, קונימבו ושלל פלטפורמות אחרות הקיימות ומאפשרות סוג כזה של בנייה.

החלטה לגבי הפלטפורמה עצמה רצוי שתעשה עם איש המקצוע שבחרת (נגיע לזה עוד מעט).

אז איך להחליט אם לקחת סוכנות או פרילנסרית שתתן לך שירות מלא או לנהל פרויקט בניית אתר שמשלב מאפיין עצמאי, מעצב גרפי ומתכנתת?

זה תלוי גם ביכולות שלך וגם במורכבות הפרויקט: ככל שהפרויקט מורכב יותר כך אפיון האתר מורכב וקריטי יותר (אפיון חנות מקוונת קריטי להצלחתה, באתר תדמית לעומת זאת האפיון פשוט מאוד בדרך כלל. אפשר לקרוא על זה יותר לעומק כאן). לכן בפרויקט מורכב יתכן ונרצה להכניס מאפיין עצמאי, או לקחת סוכנות שיש בה פונקציה כזאת. 

עיצוב גרפי תלוי הן בסוג האתר שמעניין אותנו והן בחיבור האישי שלנו עם הסגנון של איש המקצוע הנבחר. אם יש לנו תקציב מוגבל ייתכן ונרצה לבנות אתר תבניתי (ולעשות בו דברים יפים מאוד שלא יצריכו מעצב גרפי), או לקחת מעצב שיתמקד אך ורק בנראות עמוד הבית. לעומת זאת אם יש לנו תקציב ויש לנו רצון ליצירת אתר ייחודי אז מעצב הופך קריטי לתהליך.

גם כאן השאלה אם לקחת איש מקצוע נפרד או לעבוד עם סוכנות המציעה את כלל השירותים תלוי בעיקר בנו; האם יש לך עניין לנהל פרויקט בניית אתר, לפקח מלמעלה על שלל בעלי המקצוע ולסנכרן ביניהם? האם יש לך את הידע והזמן לפעול באופן הזה? ואולי יש לך גרפיקאית שהולכת איתך כבר זמן רב ומכירה את טעמך האישי מלפני ומלפנים? אם כן זאת שיטת פעולה שתתאים לך.

לדוגמאות לאתרים ממירים לחצו כאן 

השלב השלישי: להחליט על פלטפורמה

אחרי שבחרנו איש מקצוע משובח נצטרך לבחור ביחד איתו את הפלטפורמה המיועדת לאתר שלנו: האם לבנות בוורדפרס, בשופיפיי, בוויקס או באחת משלל המערכות האחרות המוצעות בשוק? ומה זה בכלל מג'נטו?

אנחנו בסמארטפיש מאמינות גדולות בוורדפרס על פני כל מערכת אחרת ב-95% מהמקרים. וורדפרס מאפשרת לך לבנות בטווחים שונים של עלויות (בין אתרים זולים יותר שנבנו על בסיס אלמנטור לאתרים מורכבים ויקרים יותר על בסיס קוד טהור) ובעיקר היא מערכת המאפשרת לך לשדרג, לשנות, לעדכן תוכן ולהתנהל באופן חופשי בכל אלמנט באתר.

רוב המערכות הקיימות בשוק בעצם מארחות אותך על הפלטפורמה שלהן; אתרים בוויקס או שופיפיי לא באמת שייכים לך ולעסק שלך. אם יש שינוי או אלמנט שחשובים לך ולא קיימים במערכת – תצטרכו לחכות שראשי הפלטפורמה יחליטו לפתח אותם.

יש מקרים שבהם המערכות האלו נותנות פתרונות טובים, בעיקר במקרים בהם האתר מיועד לשמש ככרטיס ביקור דיגיטלי, לפרוייקט תחום בזמן, או כשבאמת אין תקציב לבנות אתר משמעותי יותר שיהיה כולו שלך.

אחרי שהחלטת על הפלטפורמה ובדקת שאיש המקצוע הנבחר יודע לתת לך מענה, צריך לאפיין את האתר. לא נרחיב שוב על מהות האפיון אבל נדגיש שהוא מתחיל במחקר שוק ולקוח. אי אפשר לאפיין אם לא נבין את צרכי הלקוחות שלנו.

השלב הרביעי: בניית אתר

אם נסגרת על המטרה שלשמה רצית אתר, מצאת איש מקצוע מעולה, בחרת פלטפורמה, התעמקת במחקר שוק ואפיינת אז בשעה טובה סיימת ואת בדרך לקבל אתר בנוי, עובד וממיר!

רוב אנשי המקצוע בתחום יבנו אתרים שאינם מורכבים במיוחד בטווח זמן של עד חודש.

את האתר חשוב כמובן לבנות לפי עקרונות שיצרו בו תשתית תמיכה ב-SEO לצורך קידום בגוגל. איש המקצוע צריך גם לשים דגש על מהירות האתר וזמן הטעינה שלו וכמובן על הנגשה נכונה למובייל ורספונסיביות האתר במכשירים השונים.

כמה עולה לבנות אתר?

המחיר הוא לא שלב בתהליך הבנייה עצמו אבל הוא בהחלט שלב משמעותי הן בבחירת סוכנות בניית אתרים, בחירת הפלטפורמה ובקבלת ההחלטה הסופית.

בשוק קיים טווח גדול של מחירים והכל תלוי במה בדיוק רוצים לעשות, מה רמת המורכבות הנדרשת וכמה התאמה אישית וייחוד יהיו באתר. אתרי וויקס או שופיפיי ניתן למצוא החל מ-2500 ש"ח לחודש וללא ספק בוני אתרים מתחילים בוורדפרס יקחו תעריף בטווחים דומים. חשוב לזכור שלניסיון יש ערך לא מועט בבניית אתר שמספק את הסחורה גם מבחינת תוצאות.

העלות לאתר וורדפרס לא מורכב במיוחד, שיבנה על ידי מתכנתות מוכשרות עם הבנה באפיון ושיווק, יתחיל בטווח של 5000-6000 ש"ח לאתרי תדמית ו-7000-9000 ש"ח לאתרי חנות.

יש לך שאלה שלא ענינו עליה במאמר? שאלו אותנו עכשיו!

צרו איתנו קשר

רוצים אתר ממיר שמתקדם בגוגל?

סגירת תפריט
Call Now Button
WhatsApp chat
דילוג לתוכן